Joeltje loopt de marathon

Joeltje loopt de marathon

zondag 27 oktober 2013

Halloween Run in Den Bosch

Als fanatiek twitteraar en facebooker, kom ik nogal eens wat tegen. Ik like vanalles en als ik iets kan winnen, dan vind ik dat altijd een leuke extra.
Twee weken geleden verscheen een bericht van Run2Day online in verband met de jaarlijkse Halloween Run. Ontdekte ik vorig jaar een week na afloop dat er zo'n run was geweest, nu was ik er als de kippen bij.
Ik like'te, nodigde uit en bam, ik was welkom. Ik mocht zelfs nog hardloopvriendinnetjes meebrengen.
Uiteindelijk ging ik samen met @Webkim. We kennen elkaar al jaren via social media, maar nog nooit ontmoet. Blijft dan toch spannend maar meestal bevallen de ontmoetingen ook in real life oke. Ik ben gelukkig nog nooit toch een oude vieze dikke zweterige man met verkeerde bedoelingen tegengekomen, zo ook deze keer niet. Kim bleek net als op social media een hele leuke meid en ze was fantastisch verkleed, als onthoofde zombie.

Ik kwam in normale kleding aan, aangezien ik vooraf nog naar een verjaardagsfeestje in Den Bosch was geweest. Staat dan ook zo apart, als enige in een Halloween outfit op een feestje. Eenmaal bij Kim aangekomen, kleedde ik me snel om en hardop lachend om onszelf stapten we in m'n auto, waar Kim's zombie een mooi plekkie kreeg in één van de kinderstoelen op de achterbank.

Aangekomen bij Run2Day in Den Bosch kon het feest beginnen. We werden professioneel geschminkt en ik moet zeggen, ik knapte er enorm van op.
Om 22:00 uur was het startsein voor de meest hilarische run uit m'n hardloopcarrière tot nu toe. Met 'n groep van zeker 80 geschminkte lopers het centrum van Den Bosch onveilig maken. Ik heb verschrikkelijk moeten lachen om de acties die sommige lopers uithaalden en ook om de vaak hilarische reacties van het publiek.

Na afloop was in het filliaal de prijsuitreiking voor best verkleedde loper en uiteraard ging Kim met de prijs er vandoor: een nieuw paar Saucony's (hoofdsponsor van dit geweldige evenement). Kim en ik hebben enorm genoten en ik hoop volgend jaar weer van de partij te mogen zijn.

2 opmerkingen: