Joeltje loopt de marathon

Joeltje loopt de marathon

zaterdag 26 oktober 2013

Maar meisje toch, waar begin je aan?

Dat heb ik mezelf wel tien keer per dag afgevraagd sinds de inschrijving voor de marathon en ik heb niet het idee dat die vraag snel uit mijn hoofd zal gaan. Sterker nog, ik vermoed dat ik me dat nog vaak zal afvragen en zeker op het moment suprême.

Afgelopen zondag begon ik aan het officiele marathon schema, 4 blokken van elk 6 weken. De sportschool maakt een fitness schema op maat omdat je een sterke romp (core) moet hebben om 42,195k te kunnen uitlopen en ik ook graag die marathon uitloopt met sterke armen. In plaats van zo'n zwabberende kipfilets.
De eerste week ben ik al 2 keer zeiknat geregend, van de 3 lopen. Mooi begin. Maar wat wil je ook met een voorjaarsmarathon. Dan moet je in de herfst en winter trainen.
Dit najaar staat de Zevenheuvelenloop nog op het programma en de Halve Marathon Ell. U weet wel, die wereldstad? Nee? Me neither. Ligt ergens onder Weert. Of zo.

Dan een paar maanden "alleen maar" trainen (en vooral ook gewoon léven) en dan komt de historische Annendaalloop. Ook een Halve, vlak naast de deur. Twee weken voor Rotterdam nog de Venloop en dan is D-day.

Geen last minute wedstrijden meer, het zal schelen in de portemonnee en steeds wisselende planning. Ik heb zin in. Ondanks dat stemmetje in mijn hoofd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten