Joeltje loopt de marathon

Joeltje loopt de marathon

dinsdag 29 oktober 2013

Smoothie time

Als werkende moeder met 2 kinderen heb ik al jaren chronisch slaap - en tijdgebrek. Tel daarbij op dat ik niet bepaald logisch kan nadenken en meestal doe voor ik denk = chaos.
Dan ook nog eens de wens hebben om een marathon te gaan lopen (what is she thinking?!) en dus minimaal 3 trainingen per week én 2x per week naar de sportschool = total madness.

Ik ben nooit een keukenprinses geweest en door de drukte van alledag, zou gezond eten en drinken er zomaar bij in kunnen schieten. Er zijn echter een paar dingen in de keuken die ik wel goed kan en dat zijn soep én smoothies maken. Vloeibaar dus. Iedereen met meer dan 2 hersencellen kan dat, dus vandaar het ook mijn talent is: niet te moeilijk, snel, gezond en lekker.

Ik ga jullie wekelijks vervelen met een recept. Te beginnen met een heerlijke smootie.

Benodigdheden:
- Blender of staafmixer
- 1 banaan
- 1 glas jus d'orange (kan ook sinasappels uitpersen maar tijdgebrek dus: uit een pak)
- 1 doosje zomerfruit uit de vriezer van de Appie (in de zomer lekker vers van de boer)

How to:

Open blender en gooi alle ingrediënten bij elkaar. En nu komt het belangrijkste stuk: SLUIT JE BLENDER GOED AF. Het gebeurde mij ooit dat ik dat stadium oversloeg. Geen aanrader.
Dan zet je de blender aan. Flink laten blazen die blender en klaar is je smoothie.

Drink smakelijk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten