Joeltje loopt de marathon

Joeltje loopt de marathon

maandag 28 oktober 2013

Tis weer maandag

Ik kan me niet herinneren wanneer ik ooit nog op maandag heb gewerkt. Maandag is al sinds jaar en dag mijn vrije dag. In het pré kindertijdperk de dag waarop ik uitsliep, een paar uur ging sporten, daarna de kiet poetste en 's avonds gerust nog ff 2 uur ging spinnen. Tegenwoordig de dag waarop ik 8:15 uur de kleuter op school aflever, samen met de peuter naar huis fiets en ons samen even in orde maak voor een ochtendje sportschool.
Samen ja. Peuter en ik.
Nu niet massaal denken dat de jongste hier aan peuter bodybuilding doet, nee, die gaat gezellig mee voor de ballenbak en kinderopvang in mijn sportschool.

Ik voel me mega Gooische vrouw, met de luxe van een sportschool met kinderopvang en maak er sinds ruim een jaar dan ook dankbaar gebruik van. Iedere maandagochtend is het vaste prik en we genieten er allebei van. Volgende week krijg ik mijn nieuwe Personal FitPlan, als voorbereiding op de marathon. Naast de luxe van iemand die mijn hardloop trainingsschema's maakt, heb ik ook nog een gekkie op de sportschool gevonden die een persoonlijk plan gaat opstellen. En dan ook nog kinderopvang voor m'n kind daar. Niks te klagen... nou ja, bijna niet dan.

De peuter geniet enorm want ze hebben daar een geweldige lieve dame die de kinderopvang doet en ook na afloop is hij een graag geziene gast in het horeca gedeelte van de club. Hij kent inmiddels iedereen en iedereen kent hem. Hij bietst bij iedereen de koekjes van hun koffie en windt iedereen om z'n vinger met "ja maar ook nog 1 koekje voor m'n broer" en bewaart dat iedere maandag tot 15:15 uur op het schoolplein.
Ik laat me ondertussen afbeulen tijdens het dubbele buikspierplezier en train met gewichten. Alles voor een zo sterk mogelijk lichaam straks tijdens die marathon.
Ging ik de vorige 8 jaar altijd alleen naar de sportschool, straks ga ik mijn kleine vriendje missen als ik weer alleen moet gaan op maandagochtend. Als hij naar school gaat, dan heb ik de opvang niet meer nodig. Daarom genieten we nu dubbel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten